10.10.2011

Plain and simple (and slow..)

Oli pakko luntata Ravelrysta, milloin olen tän neuleen oikeasti aloittanut. Helmikuussa 2010. 1,5 vuotta sitten! Apua :D Onpa ollut hidasta. Vaikka aika nopeasti sen nyt sitten tosiaan tikutin loppuun, kauluksen kohdalle olin jäänyt tarpomaan jostain syystä. Nytkin tein oman ratkaisun; ompelin nappikaistaleen kiinni. Napit vielä puttuvat, mutta paita toimii jo hyvin. Ja on ihanan lämmin ja mukava kerrospukeutumisvaate!

Lankana on Nordiasta ostettua Viking of Norway Froyagarnia, jota myytiin edullisesti vyötevirheen takia; vyötteessä sanottiin olevan konepestävä mutta ei ole siis sitä. Ohje oli kiva ja helppo, tosiaan kauluksessa oli mun mielestä jotain hassua (toi nappilista + kaulus), mutta siitä on se vuosi ainakin kun olen sitä säätänyt, joten en muista mitä. Mun lanka oli aavistuksen paksumpaa, joten tein jotain silmukkamäärämuutoksia.. Pitäisi kirjoittaa aina muistiinpanot, kun ei sitä näin jälkikäteen muista, mitä on tullut tehdyksi.

Malli: Plain and Simple (rav linkki)
Lanka: Viking of Norway Froyagarn, 300g
Puikot: 2,5 mm ja 3,5 mm
Fiilis: pitoon!

2 kommenttia:

  1. Joskus jokin neule vain vaatii aikaa kypsyttelyyn... :D Nätti neule, ja väri sopii sulle hyvin!

    VastaaPoista
  2. Postaus vei sanat suustani! Sama työ puolukanpunaisena on ollut tekeillä luultavasti vielä vähän pidempään kuin sulla ja kauluksen kohdalla tökkii. Taidankin ottaa työn tänä iltana telkkarineuleeksi :)

    Kivalta näyttää Plain and simple myös sinisenä!
    Sari

    VastaaPoista